Βοηθώντας τα παιδιά να γίνουν καλύτερα

Τι χρειάζεται ένα παιδί για να μάθει; Καθοδήγηση
Τι χρειάζεται ένας γονέας για να μάθει; Αυτογνωσία


Είναι εύκολο να μάθω το παιδί μου κάτι διαφορετικό από αυτό που μέχρι σήμερα του μάθαινα μόλις καταλάβω πως αυτό που έκανα δεν το βοηθούσε;
Το παιδί μας χρειάζεται δίπλα του ως συνεχόμενους αγωνιστές και όχι ως ανθρώπους με ενοχές. Όταν κάνουμε ένα λάθος, μπορούμε να είμαστε εκεί για να το αλλάξουμε και μαζί μ΄αυτό να βοηθήσουμε και το παιδί μας να αλλάξει.
Σημαντικό είναι να δούμε το λάθος μας, να καταλάβουμε γιατί είναι λάθος μας και να το πούμε, να αναζητήσουμε κάτι διαφορετικό από αυτό που μέχρι σήμερα κάναμε..
Κάθε μέρα, τα παιδιά μας δίνουν πολλά μαθήματα. Εμείς οφείλουμε να είμαστε εκεί και να τα βλέπουμε. Η δική  μας αυτογνωσία μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά μας να αλλάξουν. Εμείς έχουμε τη δύναμη να καθοδηγήσουμε τα παιδιά μας.
Πώς;
Εντοπίζοντας το λάθος μας. Αφού έχουμε αυτογνωσία μπορούμε να καταλάβουμε πότε βοηθάμε με τη συμπεριφορά μας το παιδί μας να αναπτυχθεί και πότε όχι
Καθοδηγώντας το παιδί μας προς το θετικό. Δεν θα προσπαθήσουμε ούτε να απολογηθούμε στο παιδί μας ούτε να το γεμίσουμε με δεν. Ένα θετικό παιδί, ένα παιδί που πιστεύει στον εαυτό του είναι αυτό που ακούει όλα όσα μπορεί να κάνει και όχι όσα δεν μπορεί ή εμείς νομίζουμε πως δεν θέλει. Πολλές φορές παρεξηγούμε τα παιδιά μας γιατί πολλές φορές θέλουμε γρήγορα να βρούμε μια αιτία και να πιστέψουμε σ' αυτήν.
Πριν κρίνουμε τα παιδιά μας, ας βρούμε πως εμείς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι γονείς.

Ο έπαινος μιας θετικής συμπεριφοράς βοηθά τα παιδιά , το μπράβο ακόμη και για πράγματα που μας φαίνονται δεδομένα μπορεί να κάνει τα παιδιά μας να αναπτερωθούν. Για παράδειγμα, όταν ένα παιδί αρχίζει να δένει μόνο του τα κορδόνια του, τι πιο όμορφο από το να ακούσει ένα μπράβο και να δει ένα μεγάλο χαμόγελο να σχηματίζεται στο πρόσωπό μας. Τι πιο όμορφο να λέμε μπράβο στα παιδιά που μαζεύουν τα πράγματά τους.
Οι αρμοδιότητες που μπορεί να έχει ένα παιδί μέσα στο σπίτι το βοηθούν να νιώθει απασχολημένο και να βλέπει ότι μπορεί να πετύχει μέσα από αυτά που θα κάνει, όπως να τοποθετήσει τα μαχαιροπίρουνα στο τραπέζι, να βάλει μια πετσέτα στο πλυντήριο, να τακτοποιήσει τα παπούτσια του κ.α.
Το πρόγραμμα και η ρουτίνα μπορούν να δώσουν ασφάλεια στα παιδιά. Πολλές φορές τα παιδιά νιώθουν πως δεν ξέρουν τι θα τους συμβεί μετά και αντιδρούν έντονα. Όταν όμως γνωρίζουν το πρόγραμμά τους είναι σαν να ετοιμάζονται για την επόμενη δραστηριότητα και σαν να μην προλαβαίνουν να διαμαρτυρηθούν. Ακόμη και αν δεν θέλουν αυτό που ακολουθεί, πολλές φορές το δέχονται γιατί αποτελεί ένα μέρος της καθημερινότητάς τους που μέσα από το πρόγραμμα που έχουν καταλαβαίνουν πως δεν μπορούν να το αποφύγουν. Οι εικόνες βοηθούν πολύ γιατί έτσι το παιδί νιώθει πως έχει φτιαχτεί ένα πρόγραμμα που είναι δικό του και το ίδιο χρειάζεται να το εκπονήσει. Αυτό δεν σημαίνει πως θα σταματήσει να διαμαρτύρεται για όσα δεν θέλει να κάνει αλλά θα του είναι πιο εύκολο να τα ακολουθήσει όταν θα νιώθει πως αποτελούν μέρος της ημέρας του, το οποίο το ίδιο θα γνωρίζει.

Για προσπαθήστε λοιπόν με τον έπαινο, τις αρμοδιότητες και το πρόγραμμα να αλλάξετε εσείς και δείτε πως σαν ντόμινο θα αλλάξει και το παιδί σας.
Καλή προσπάθεια!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ages & Stages - Που βρίσκετε η Ανάπτυξη του παιδιού μου;

Για να είναι HAPPY οι HOLIDAYS

Πρώιμη Παρέμβαση