Μαζί με το παιδί

Δίνοντας επιλογές σε παιδιά 4 έως 6 ετών

Αποτέλεσμα εικόνας για παιδια γονεις


Τα παιδιά χρειάζονται ένα εύρος επιλογών. Αυτό σημαίνει ότι ο ενήλικας ορίζει και το παιδί αποφασίζει , παίρνει δηλαδή προστατευμένα κάποιες αποφάσεις το παιδί.
Το παιδί δεν είναι πια μωρό ώστε εμείς να αποφασίζουμε γι αυτό αλλά ούτε και ενήλικας ώστε να έχει την πλήρη ευθύνη των πράξεών του.
Μαθαίνω να ζω μαζί με το παιδί μου σημαίνει πρακτικά πως καταλαβαίνω και εγώ σιγά σιγά πως δεν είναι μωρό μα όταν μου μιλά πια με επιχειρήματα έχω επίσης κατά νου ότι δεν είναι ενήλικας ακόμη. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει τον λόγο έχοντας ως σκοπό  να κάνει τελικά αυτό που θέλει, λέγοντας κάποιες φορές φράσεις που δεν τις χρησιμοποιεί με την ίδια έννοια που θα τις έλεγε ένας ενήλικας.
Οδηγίες προς ναυτιλλόμενους (οι γονείς είναι αυτοί):
1.  Αναγνωρίζω ότι η καθημερινότητα του παιδιού επηρεάζεται αρνητικά καθώς κυλά με δυσκολίες
2.  Αναγνωρίζω ότι το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται από τη σχέση γονέα- παιδιού, από την αλληλεπίδρασή του μαζί μου
3.  Αναγνωρίζω ότι χρειάζεται να αλλάξω εγώ για να υπάρξει και αλλαγή στο παιδί (δεν περιμένω από το παιδί να αλλάξει μόνο του)
4.  Αναγνωρίζω ότι η αλλαγή έρχεται μαζί με την αντίσταση , την οποία θα έχω και εγώ όπως και το παιδί γιατί θα αλλάξει η ρουτίνα μας και η συνήθεία μας
5.  Αναγνωρίζω ότι για να εδραιωθεί μια νέα ρουτίνα και συνήθεια χρειάζεται χρόνος και σταθερότητα από εμένα (τον γονέα)
6.  Σκέφτομαι πάντα ποιος είναι ο τελικός μου στόχος κι ότι θέλω μόνο ένα πράγμα να βοηθήσω το παιδί
7.  Κάνω κάθε νέα ενέργεια από αγάπη, όπως και από αγάπη έκανα αυτό το παιδί
8.  Ξέρω από την αρχή τον τρόπο που θα εφαρμόσω και τι θα κάνω σε περίπτωση που υπάρξει κάποια δυσκολία κατά τη διάρκεια εφαρμογής των αλλαγών
9.  Οπλίζομαι με υπομονή και επιμονή
10.            Βλέπω στα μάτια του παιδιού μου την ικανοποίηση όταν πετυχαίνει κάτι μόνο του, δίνω στο παιδί μου όλη τη πίστη μου ότι θα τα καταφέρει και νιώθω πως αρχίζει και αυτό να μεγαλώνει και να χαράσσει την δική του μοναδική πορεία


Κιουλτζίδου Αργυρώ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ages & Stages - Που βρίσκετε η Ανάπτυξη του παιδιού μου;

Για να είναι HAPPY οι HOLIDAYS

Πρώιμη Παρέμβαση