Τι κάνω τώρα που είναι η αρχή της σχολικής χρονιάς;




Τι κάνω τώρα που είναι η αρχή της σχολικής χρονιάς;

Χαίρομαι που το παιδάκι μου θα πάει σχολείο και θα έχει την ευκαιρία:

ü Να μάθει
ü Να παίξει
ü Να αναπτυχθεί

ü Να μεγαλώσει 

Προσπαθώ να το βοηθήσω να εδραιώσει μια ρουτίνα που θα του είναι χρήσιμη για όλη του τη ζωή και του μαθαίνω πως:
ü Ότι μπορώ το ετοιμάζω από το προηγούμενο βράδυ
ü Έτσι δεν τρέχω σαν τρελός το πρωί. Έτσι το πρωί έχω περισσότερο χρόνο
ü Σκέφτομαι και ετοιμάζω αυτά που θα φορέσω
ü Έχω βάλει στη τσάντα μου ότι χρειάζομαι ( μπορεί να υπάρχει μια λίστα με λέξεις ή εικόνες που να του θυμίζει τι πρέπει να βάλει μέσα στη τσάντα ή να ανακαλεί/θυμάται , να λέει φωναχτά και έπειτα να βάζει μέσα στη τσάντα, χρησιμοποιώντας όποιο τρόπο έχουμε δει ότι το βοηθά)
ü Έτσι εγώ γίνομαι υπεύθυνος για τα πράγματά μου. Γνωρίζω για τα μαθήματά μου ( στις πρώτες τάξεις μπορεί να γίνεται μια επαλήθευση και από τον ενήλικα)

Επιθυμώ το παιδί μου να είναι όσο το δυνατόν πιο ανεξάρτητο. Έτσι κάθε μέρα στην πρωινή μας καθιερωμένη ρουτίνα του δείχνω πως να είναι υπεύθυνο:
ü Σε κάθε δραστηριότητα το αφήνω σιγά-σιγά να κάνει και κάτι μόνο του που μέχρι σήμερα ζητούσε ή του πρόσφερα τη βοήθειά μου
ü Ή σε μια δραστηριότητα που μέχρι σήμερα δεν έκανε μόνο του, το αφήνω να την κάνει μόνο του εξ ολοκλήρου εφόσον είναι σε θέση αναπτυξιακά να τη πραγματοποιήσει.
ü Σε δραστηριότητες που ξέρουμε πως χρειάζεται περισσότερο χρόνο, εμείς ως ενήλικες ρυθμίζουμε τον χρόνο που θα ξυπνήσει έτσι ώστε να προλάβουμε τυχόν καθυστερήσεις.
ü 

Επικοινωνώ μαζί με το παιδί έχοντας χαρούμενη διάθεση:
ü  Στο παιδί προσφέρω την επιλογή να τραγουδήσουμε ή να ακούσουμε ένα τραγούδι μέχρι να φύγουμε από το σπίτι ή στη διαδρομή μας προς το σχολείο.
ü Του υπενθυμίζω ένα ευχάριστο γεγονός ή μια δραστηριότητα που πρόκειται να κάνει μέσα στη μέρα του. 
ü Του λέω πως το αγαπώ, το αγκαλιάζω, το φιλώ.
ü Η αποδοχή μας και η χαρά μας που το έχουμε στη ζωή μας είναι σημαντικό να εκφράζεται.

Αφήνω το μπουμπούκι μου χωρίς να το κάνω να νιώσει πως ανησυχώ για το :
ü Αν θα πει το μάθημα
ü Αν θα παίξει με άλλα παιδάκια
ü Αν θα φάει μόνο του
ü Αν θα τον πειράξει κάποιος

Είναι αναπόφευκτο το γεγονός πως θα ανησυχήσουμε για τα παιδιά μας. Χρειάζεται όμως να τους δείχνουμε ότι πιστεύουμε σ’ αυτά, για να βρουν την δύναμή τους και να προσπαθήσουν ακόμη και εκεί που νιώθουν πως μπορεί να μην τα καταφέρουν.

Δεν θα είναι πάντα εύκολα
Μα αξίζει το κόπο να προσπαθήσουμε
Για τα παιδιά ΜΑΣ

Καλή Σχολική Χρονιά!


Κιουλτζίδου Αργυρώ


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ages & Stages - Που βρίσκετε η Ανάπτυξη του παιδιού μου;

Για να είναι HAPPY οι HOLIDAYS

Πρώιμη Παρέμβαση