Εκπαίδευση και παιδιά με ΔΕΠΥ

"Το παιδί μου δεν μπορεί να συγκεντρωθεί, η προσοχή του διασπάται εύκολα, χαζεύει, όταν δυσκολεύεται τα παρατάει, βρίσκει προφάσεις για να σηκώνεται την ώρα που κάνει τις εργασίες του στο σπίτι. Ενώ στο σπίτι δεν κάνει κανένα λάθος στην  ορθογραφία, την επόμενη μέρα στο σχολείο τα έχει ξεχάσει. Χρειαζόμαστε πάνω από 4 ώρες μελέτης στο σπίτι και είμαστε ακόμη στην πρώτη δημοτικού. Είναι υπερκινητικός και το κάνει επίτηδες για να μας τραβήξει την προσοχή.
Η δασκάλα μας αναφέρει πως δεν ακολουθεί τον ρυθμό της τάξης. Αργεί πολύ και αρκετές φορές δεν ολοκληρώνει την ορθογραφία του. Μερικές φορές είναι σαν να μην με ακούει ή φαίνεται να βρίσκεται κάπου αλλού. Σηκώνεται συνέχεια από την θέση του για να ξύσει το μολύβι του, αργει πολύ να ανταποκριθεί σε κάποια ερώτηση".
Είναι μερικά από τα σχόλια - ανησυχίες των γονέων που έρχονται στο My Child PhysioCenter.
Η αλήθεια είναι πως ως μητέρα κι ως θεραπεύτρια είμαι απογοητευμένη από την έλλειψη ενημέρωσης κυρίως των δασκάλων, που θα έπρεπε να είναι σε θέση να παροτρύνουν τους γονείς για περαιτέρω διερεύνηση του παιδιού με ΔΕΠ/Υ. Να είναι συνβοηθοί των γονέων για την καλύτερη δυνατή λύση. Κι όχι τα λόγια και οι πράξεις τους να γεμίζουν τους γονείς με ενοχές και να περιθωριοποιούν το παιδί. 
Ο δάσκαλος-εκπαιδευτικός οφείλει να λειτουργεί πάντα προς όφελος του κάθε παιδού ξεχωριστά, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες που διευκολύνουν το μαθητή με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής /Υπερκινητικότητας να αξιοποιήσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του στις δραστηριότητες μάθησης. Ταυτόχρονα η επιτυχής εκπαίδευση & θετική ενίσχυση του μαθητή με ΔΕΠ/Υ ελαχιστοποιεί τις δυσκολίες -αποτυχίες  του.Τα παιδιά με ΔΕΠ/Υ μαθαίνουν, συνήθως, πιο εύκολα όταν εμπλέκονται σε παιχνίδι ρόλων ή δραστηριότητες που στηρίζονται στην αφή.
 
Οι στόχοι μιας επιτυχημένης εκπαίδευσης σε παιδιά με ΔΕΠ/Υ θα πρέπει να είναι:
1. Η ενίσχυση των δυνατοτήτων του παιδιού με ΔΕΠΥ
2. Η κατάκτηση των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων
3. Η ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του
4. Η ενίσχυση της κοινωνικότητάς του
5. Η διατήρηση της ισορροπίας σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης

Η ενημέρωση είναι το κλειδί. Το αίτημα για βοήθεια είναι η αρχή. Η έναρξη της θεραπευτικής παρέμβασης, είναι αναφαίρετο δικαίωμα για κάθε παιδί με ΔΕΠΥ. Γιατί κάθε παιδί δικαιούται να λαμβάνει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση,ανάλογη των  ξεχωριστών δυνατοτήτων-ικανοτήτων του.
 

My Child PhysioCenter
Κιουλτζίδου Παναγιώτα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ages & Stages - Που βρίσκετε η Ανάπτυξη του παιδιού μου;

Για να είναι HAPPY οι HOLIDAYS

Πρώιμη Παρέμβαση